ورق گالوانیزه

در صنایع تولیدی (از جمله فلزکاری و قالب کاری) اصلاح گالوانیزه معمولا به فولاد گالوانیزه اشاره دارد.ورق گالوانیزه ورق های فولادی مرسومی است که در روی آن با زینک پوشش داده شده است تا آن را از خوردگی حفاظت کند. فولاد معمولی از آهن ساخته شده است که اگر در معرض رطوبت قرار می گیرد، یا به باران و یا رطوبت هوا با آن در تماس باشد با گذشت زمان، زنگ زدگی یک بخش فولادی را به نقطه شکست نزدیک می کند. برای جلوگیری از زنگ زدن از قطعات فولادی، دو گزینه وجود دارد:
استفاده از فولادی که ذاتا در برابر عوارض رطوبت مقاوم باشد و دوم تبدیل به یک فلز که در برابر آب ایزوله شود. برای جلوگیری از واکنش آب با آهن از فولاد با یک مانع فیزیکی استفاده می شود،
همانند بسیاری از تصمیمات در زمینه تولید، هر دو این گزینه ها در درجه اول از نظر هزینه ارزیابی می شوند.
تفاوت بین  فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و فلزات دیگر
گاهی اوقات تبدیل فولاد به فلز دیگری که زنگ نزند مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم به دلیل تفاوت هزینه ها، گزینه ای نیست که از لحاظ اقتصادی جایگزینی منطقی باشد. آلومینیوم گران تر از فولاد است و فولاد ضد زنگ بسیار ارزان تر از آلومینیوم است. علاوه بر این فولاد ممکن است ویژگی های فیزیکی خاصی از جمله قدرت یا وزن داشته باشد که مانع استفاده از جایگزین دیگر شود. گزینه بعدی این است که از فولاد با یک مانع فیزیکی مانند رنگ یا پوشش محافظت شود – این همان چیزی است که گالوانیزه بهترین کار را انجام می دهد.
گزینه بعدی این است که از فولاد با یک مانع فیزیکی مانند رنگ یا پوشش محافظت شود، این همان جایی است که گالوانیزه را به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها مطرح می‌کند.

Comments