لوله فولادی

لوله های مانیسمان بدون درز بدون نیاز به جوشکاری تولید می شوند. آنها قبل از سوراخ کردن برای ایجاد مرکز توخالی با حرارت دادن و کشش یک شمش فولاد جامد ایجاد می شوند. شمش ها تا دمای ۱۲۰۰ درجه گرم می شوند و سپس با فشار بالا تحت فشار قرار می گیرند. برای ایجاد مرکز توخالی با توجه به ابعاد آن، یک سوراخ کننده گلوله ای شکل استفاده می شود. یک سری عملیات کششی در این فرآیند در نهایت لوله را به سایز ایده ال می رساند .
لوله های فولادی ممکن است از طریق یک دستگاه صاف کننده به عنوان مرحله نهایی عملیات قبل از اینکه با اتصالات نصب شوند، قرار می گیرند. لوله های کوچکتر معمولا با اتصالات ریز نصب می شوند، اما لوله کشی بزرگتر معمولا با فلنج هایی است که در انتهای لوله جوش داده می شوند.سپس ماشین های اندازه گیری ابعاد لوله ها را چک می کنند و پس از، لوله ها مهر و موم می شوند.
مراحل کنترل کیفیت شامل چک کردن لوله برای نقص با استفاده از دستگاه های اشعه ایکس، به خصوص در طول جوش لوله های فولادی است. یکی دیگر از روش ها این است که لوله را با آب پر می کنند و سپس با فشار آب برای یک زمان معین لوله ها را آزمایش می کنند تا نقص های ممکن شناسایی شود. هر نقص کوچکی ممکن است باعث خسارت فاجعه بار بعد از نصب لوله شود.

لوله های فولادی چگونه استفاده می شود؟

دو دسته اصلی از کاربردها برای لوله های استیل وجود دارد:ساخت سازه های فولادی  و انتقال سیالات مایع و گاز .
تمام لوله ها با توجه به قطر بیرونی آنها اندازه گیری می شوند، در حالی که قطر داخلی بسته به ضخامت دیواره متفاوت است.
از لوله های فولادی یا استیل به طور گسترده ای در سراسر پروژه های ساخت و ساز و انتقال مایعات استفاده می شود.


استفاده ساختاری
ساخت سازه های فولادی  از لوله های فولادی در ساختمان و صنعت بسیار پر کاربرد است . این لوله ها معمولا به عنوان لوله های سازه ای یا به اصطلاح صنعتی نامیده می شوند

ستون‌های ساخت‌وساز
لوله‌های فولادی در ساخت برای ایجاد مقاومت بیشتر در یک سازه ی فلزی به کار میرود .لوله‌های فولادی قبل از این که زیربنا ایجاد شود تا ثبات را برای یک سازه ی سنگین  ایجاد کند، یا در ساخت‌وسازهایی که بر روی زمینایمن نیست، و به اعماق زمین کوبیده می‌شوند در نهایت لوله های فولادی ایجاد کننده ی بسیاری از سازه های صنعتی می باشند . 

شرکت مهزیار فولاد تامین کننده انواع لوله ها با روش های تولید مختلف می باشد .

Comments