ورق روغنی

این ورق به دلیل شکل ظاهری اش به ورق روغنی نام گذاری شده است . این ورق ها به دو صورت نورد سرد و نورد گرم تولید میشوند . به ورق هایی که با تکنولوژی نورد سرد تولید میشوند ورق ورغنی می گویند که در این فرآیند ورق های با ضخامت بالا به ورق هایی با ضخامت پایین تر تبدیل می شوند و کیفیت ظاهری شان بسیار عالی میشود به همین دلیل در کارهای مربوط به ظاهر از ورق روغنی استفاده میشود .

مزایای ورق روغنی :

از بهترین کاربرد های ورق روغنی می توان ساخت وساز و استفاده در مصالح ساختمانی را نام برد که به علت امتیاز ویژه ی این ورق ها است که در برابر فشارهای بسیار بالا مقاومت بالایی  از خود نشان می دهند . از دیگر  ویژگی های ورق های فولادی  میتوان استفاده کم تر از متریال و تحمل وزن های بالا است . به علاوه نحوه ی تولید این ورق ها (نورد سرد ) نسبت به سایر ورق های فولادی بسیار ارزان تر و سریع تر است که در نتیجه باعث رونق بازار خواهد شد .
ورق روغنی به صورت میله ، لوله فلزی و انواع تسمه استفاده میشود وبا ضخامت های 3 میلی متر تا 0.30 میلی متر  و عرض استاندارد 100 و 125 سانتی متر در بازار موجود می باشد . و این نکته قابل ذکر است که  تفاوت در اندازه ها هیچ گونه تغییری در شکل ظاهری و  فیزیک ورق ایجاد نمیکند .

کاربرد ورق روغنی :

ساخت پنل های انعطاف ناپذیر
نقاشی قطعات (به دلیل وجود سطح شفاف این امکان را فراهم میکند )
صنایع خودروسازی ,  لوازم خانگی و مبلمان
ساخت انواع قفسه

انواع ورق روغنی :

این ورق ها بنا بر اینکه چه آلیاژی در آن ها استفاده شده است به سه دسته تقسیم می شوند :
  • ST12 (معمولی )
  • ST13 (نیمه کشش)
  • ST14 (فوق کشش)
  شرکت مهزیار فولاد صنعت تامین کننده کلیه ورق های روغنی در ضخامت های مختلف در ایران.
شماره تماس : 44449101 –  021 


Comments